Kérdések és válaszok
- Hogyan lehet regisztrálni?
A webshop felületén történő regisztrációhoz három adatra van szüksége: a regisztrált kapcsolattartókhoz hozzárendelt azonosítási számra, a hozzá tartozó PIN-kódra, valamint egy élő e-mail címre. Minden egyes kapcsolattartó egyedi azonosító adatokkal rendelkezik, amelyet csak a fogvatartott tud az Ön rendelkezésére bocsájtani. A regisztráció sikeres teljesítéséhez e-mail címét is kötelező megadnia, mégpedig kétszer egymást követően. Fontos, hogy a címet nem lehet másolni, azt minden mezőbe be kell gépelni, de fontos az is, hogy a hibásan írt e-mail cím esetén nem aktiválható a regisztráció, hiszen a rendszer egy automatikus megerősítő linket küld a megadott címre. Az abban található aktiváló linkre kell kattintani, azt követően lesz a regisztráció jóváhagyott. Az aktiválást 24 órán belül el kell végezni, különben a függőben lévő regisztrációt a rendszer törli, amelyről rövid tájékoztató e-mail-t küldünk. Amennyiben véletlenül hibás e-mail címet adott meg, akkor 24 óra múlva tudja megismételni a regisztrációt a helyes adatokkal.
- A felhasználó adatai módosíthatóak, törölhetőek?
Igen, az adatok a felhasználó részéről módosíthatóak, törölhetőek.
- Kinek lehet csomagot rendelni?
Elsődlegesen a főoldalon a Megrendelés címzettje mezőben kell kiválasztani a fogvatartottat, akinek rendelni szeretne. A sikeres csomagküldésnek jogszabályi feltételei vannak. A rendszer ellenőrzi, hogy a felhasználó által regisztrált egyedi kód érvényes-e, illetve a kódhoz tartozó fogvatartott jogosult-e csomagot kapni (azaz nem merítette-e ki a jogszabályban rögzített havi keretet, rendelkezik–e csomagküldési engedéllyel, nem áll-e kapcsolattartási korlátozás alatt, stb.). Amennyiben a jogszabályi feltételek nem teljesülnek, a rendszer nem engedélyezi a rendelést. Abban az esetben azonban, ha az engedélyek rendben vannak, a rendszer lehetővé teszi a csomag összeállítását.
- Mikor jogosult a fogvatartott csomagot kapni?
A Megrendelés címzettje mezőben találhatóak a profilhoz rendelt aktív fogvatartotti kapcsolatok. Az a személy, aki vastagon van szedve, nem áll korlátozás alatt, számára rendelhető csomag. Az a személy, aki halványabban szerepel, annál jogszabályi akadály merül fel a csomagrendelés során, ezt röviden ki is írja a rendszer a név mellé. A kapcsolat elnevezése melletti Nincs érvényes csomagengedély kifejezést akkor írja ki a rendszer, ha a fogvatartott már kimerítette a jogszabályban rögzített havi csomagfogadási keretet, vagy esetleg magánelzárását tölti (a magánelzárás idejének kitöltése után természetesen ismét rendelhető csomag, ezt a rendszer automatikusan követi). A Kapcsolattartás korlátozott kifejezés pedig ügyészi, bírói kapcsolattartási korlátozást jelent, elsősorban előzetesen letartóztatott fogvatartottak esetében.
- Hogyan lehet csomagot rendelni?
Kérjük, nézze meg a honlap felső menüsorában található Ügyfélszolgálat menüpont alatt a Csomag összeállítás almenüpontot, ahol részletesen leírjuk, hogy mi a rendelés menete.
- Milyen termékek küldhetők a webshopon keresztül a fogvatartottak számára?
Jogszabály, továbbá a bv. intézet Házirendje határozza meg a fogvatartottaknál tartható tárgyak körét és mennyiségét. Webshopon hosszú szavatossági idejű élelmiszerek és tisztálkodási szerek küldhetőek. A webshopon keresztül forgalmazott termékkínálat a kiétkezési boltok árukínálatától élelmiszerbiztonsági okokból eltér, webshopon keresztül rendelt csomagban hűtést igénylő tejtermékek, illetve egyéb, a minőségében vagy az állagában rövid időn belül romlandó élelmiszerek, zöldségek és gyümölcsök nem küldhetők.
- Hány kilogrammos lehet a csomag?
A csomag összesen legfeljebb bruttó 5 kg lehet.
- Hogyan lehet fizetni a csomagküldésért?
A webshopon keresztül rendelt csomag kifizetése kizárólag online bankkártyás fizetéssel vagy átutalással történhet. Fontosnak tartjuk megjegyezni ugyanakkor, hogy a rendszerben csak Visa, illetve MasterCard bankkártyával lehet fizetni, függetlenül attól, hogy melyik ország bankja adta azt ki. A webshop vásárlási folyamata úgy lett kialakítva, hogy a fizetés véglegesítése során a rendszer automatikusan átirányítja a felhasználót a banki átutalás oldalra – ha a banki átutalást választja ki a fizetési lehetőségek közül –, ahol az utaláshoz szükséges információk egyértelműen megjelennek és segítik a sikeres kifizetést.
- Milyen visszajelzés kapható a rendelésről?
Amennyiben a fizetés sikeres volt, a rendszer e-mailben visszajelzést küld a megrendelő részére, illetve az adott felületen a megrendelés összesítője elérhetővé válik.
- Hogyan történik a számla megküldése?
A számla kibocsátására a szolgáltatás teljesítését, azaz a csomag átadását követően kerül sor. Alap esetben a számla a Személyes menü/Megrendelések menüpont alatt elérhető. Igény esetén áfás számla is kérhető. Amennyiben a felhasználó kéri, a regisztrált címére papír alapon is megküldésre kerül.
- Mennyi idő alatt kapja meg a megrendelt csomagot a fogvatartott?
A csomag átadására a megrendelés összegének beérkezésétől számított 3 munkanapon belül sor kerül. Fontos megjegyeznünk, hogy amennyiben átutalással kívánja fizetni a csomagot, akkor az átutalással küldött pénzösszeg tényleges jóváírása után tekintjük fizetettnek a megrendelt csomagot, a jóváírást követő naptól számítódik a 3 munkanap. Fontos továbbá, hogy a csomag kézbesítési határidejébe nem számítanak bele a munkaszüneti- és ünnepnapok.
- Milyen előnyei vannak a webshopon keresztül történő vásárlásnak?
Biztosan célba ér – amennyiben hozzátartozójának a webshopon keresztül vásárolja meg a csomagot, biztos lehet benne, hogy célba ér és nem kerül visszaküldésre. Nincs téves címzett – a tényleges címzett kapja meg a csomagot, nincs eltévedt csomag. Költséghatékony – alacsonyabb csomagkezelési díj a postai díjszabáshoz képest. Kényelmes – az otthon kényelméből van lehetőség rendelni, a vásárlással és a csomagfeladással járó nehézségek elkerülhetők. Biztonságos – tiltott, vagy veszélyt jelentő cikket, tárgyat nem tartalmazhat a csomag. Kockázatmentes – a webshop felületén összeállított csomag minden esetben megfelel a fogvatartottak birtokában engedéllyel tartható tárgyak köre és mennyisége szerinti kritériumoknak, így az ezzel összefüggő szabályok be nem tartása miatt, a csomag visszaküldésére nem kerül sor. Nem kerül semmi megsemmisítésre vagy letétbe – a csomagot kizárólag olyan termékekből lehet összeállítani, melyet a fogvatartott magánál tarthat. Egységes árukészlet – országosan, valamennyi bv. intézetre kiterjedő módon egységes árukészlet, illetve árszínvonal biztosított, a korábbi eltérések megszűnnek. Kiétkezések gyakoriságának növekedése – annak érdekében, hogy a havi egy csomag mellett a birtokban tartható tárgyak körében a fogvatartottak ne szenvedjenek hiányt, a bv. intézetek a jövőben kiemelt figyelmet fordítanak a kiétkezések gyakoriságának növelésére
- Milyen adatokat kezel a webshop?
A webshop nem kezel fogvatartotti adatokat, kizárólag a regisztrált kapcsolattartó által megadott, a regisztrációhoz és a számlázáshoz szükséges adatokat tárolja, amik a csomagküldés folyamatához szükségesek. A webshop használata során a fogvatartottak beazonosítására szolgáló személyes adatokat megadni szükségtelen és tilos.
- A kiétkezésre pénzküldemény küldhető a fogvatartottaknak?
A hozzátartozók a korábbi gyakorlatnak megfelelően, a jövőben is küldhetnek be a fogvatartottak részére célzott pénzküldeményeket, konkrétan kiétkezési céllal. Az ilyen jellegű ügyintézés előnyei közé tartozik, hogy a fogvatartottak a kiétkezés során az üzlet teljes árukínálatából vásárolhatnak – beleértve ebbe a dohánytermékeket is – illetve ebben az esetben nem merül fel postai költség vagy csomag-összeállítási díj. Részletes tudnivalók a pénzküldés szabályairól az Ügyfélszolgálat menüpont alatt a Pénzküldés általános szabályai almenüpontban találhatóak.
- Hova lehet panasszal fordulni?
Az üzemeltető, az irányító- és felügyeleti szervek, a jogorvoslati lehetőségek az impresszum és az ügyfélszolgálat és az Általános Szerződéses Feltételek menük alatt megtalálhatóak.